| Архив решений | № 74830, Латышский язык, 11 класс Ludzu palidziet ar risinajumu PD | | |
| |
M.K | 1. pārbaudes darbs latviešu valodā 10. klasei
Valodas funkcijas. Valoda kā sistēma. Interpunkcija. Ortogrāfija. Vārda sastāvs
1. uzdevums.
Aizpildi tukšās vietas ar iederīgu informāciju un nosvītro nepareizo par valodu un tās funkcijām!
Продолжение в файле. | |
| | № 74840, Латышский язык, 11 класс Ludzu palidzibu ar PD (faila). Leja ir macibu materiali. 1) https://www.vestnesis.lv/ta/id/12265 2) https://enciklopedija.lv/skirklis/21191-latgaliešu-rakstu-valoda 3) https://www.youtube.com/watch?v=eU-OIbLKeRg | | |
| |
M.K | Valoda mūsdienu sabiedrībā. Valoda mūsdienu sabiedrībā ir mainījusies. Tā ir kļuvusi pavisam citāda- mazinājusies tās vērtība mūsdienu sabiedrības acīs. Valoda tiek izmantota kā kaut kas mazsvarīgs, vienkāršs un ikdienišķs, bet patiesībā valoda ir kultūras simbols.
Продолжение в файле. | |
| № 74881, Латышский язык, 12 класс ieskaites darbs latviešu valodā 12. klasei Viedoklis – “Valoda un identitāte” (70-90 v.)
| | |
| |
M.K | Valoda ir manas kultūras identitātes pamats, kurš nosaka manu piederību. Tā veido manu personību, manas komunikācijas prasmes, manu nacionalitāti. Tā ir tikai viena un unikāla man, tādēļ man to ir īpaši jāciena, jo katrai tautai ir sava valoda kas ir kā simbols. Valoda ir ļoti būtiska manai identitātei, jo tā veido visu valodu kopumu, bet es savukārt cenšos to izkopt un padarīt īpašu, jo valoda ir jāsaglabā kā sena tradīcija un tā nedrīkst izzust. | |
| № 74882, Латышский язык, 12 класс ieskaites darbs latviešu valodā 12. klasei Lasi Jura Kronberga dzejoli “Konflikts ar valodu” un atbildi uz jautājumiem!
| | |
| |
M.K | Lasi Jura Kronberga dzejoli “Konflikts ar valodu” un atbildi uz jautājumiem!
Juris Kronbergs
Konflikts ar valodu
Продолжение в файле. | |
| № 74884, Латышский язык, 12 класс Diagnosticējošais darbs latviešu valodā 12. klasei
| | |
| |
M.K | Veido iederīgu vārdformu no piedāvātajiem vārdiem!
Paraugs:
„Kolekcijas (0) rodas un izzūd, kolekcionāri tāpat,” savas grāmatas „Palimpsests” ievadā raksta Pēteris Bankovskis. 0) rasties
Продолжение в файле. | |
| | № 74932, Латышский язык, 10 класс Jauniešu valodas lietojuma analīze seriālā “16 ar plus” Noskaties seriāla jauniešiem “16 ar plus” 1. sēriju un izvērtē jauniešu lietoto valodu. Atbildi uz jautājumiem, minot konkrētus piemērus! 1. Kas jauniešu valodā ir “citāds”? Kādi tam ir iemesli? 2. Kuras sarunvalodas stila iezīmes morfoloģijā vērojamas jauniešu runā? 3. Kuras sarunvalodas stila iezīmes leksikā vērojamas jauniešu runā? 4. Kuras sarunvalodas stila iezīmes sintaksē vērojamas jauniešu runā? | | |
| |
M.K | Jauniešu valodas lietojuma analīze seriālā “16 ar plus” Noskaties seriāla jauniešiem “16 ar plus” 1. sēriju un izvērtē jauniešu lietoto valodu. Atbildi uz jautājumiem, minot konkrētus piemērus! 1. Kas jauniešu valodā ir “citāds”? Kādi tam ir iemesli? Jauniešu valodā, galvenokārt, ir daudz aizguvumu no angļu valodas. Galvenie iemesli varētu būt laikmeta maiņa, globalizēšanās, jo daudziem jauniešiem mūsdienās daudz vieglāk ir izteikties angļu valodā. Tāpat daudzi izmanto žargonismus, kas jūtu uzplūdā palīdz labāk izteikt savas tā brīža sajūtas. 2. Kuras sarunvalodas stila iezīmes morfoloģijā vērojamas jauniešu runā? Galvenās sarunvalodas iezīmes morfoloģijā :
Продолжение в файле. | |
| № 74936, Латышский язык, 12 класс Lūdzu izpildet, teksta analīze! | | |
| |
žanka | Pārbaudes darbs latviešu valodā un literatūrā II 12. klasei Teksta analīze
Продолжение в файле. | |
| № 74940, Латышский язык, 12 класс Uzrakstīt 300-400v garu teksta analīzi par L.Kotas ''Istaba'' fragmentu, izmantojot jautājumus: Ko var spriest par fragmentos tēlotajām personām vai personu grupām (vecums, etniskā, reliģiskā, lokālā un reģionālā piederība, profesija, sociālais slānis u.c.?) pēc to valodas lietojuma?
Vai fragmentos var nojaust tēlu lingvistisko attieksmi pret valodām vai to lietojumu noteiktās situācijās? Vai lietotajām valodām ir vienāds prestižs / statuss / vērtība?
Raksturo saziņas situāciju (formāla, neformāla, dalībnieku skaits, laiks, vieta, mērķis)! Kā tā ietekmē tēlu lietoto valodu?
Vai tēlu runā var identificēt pretnostatī | | |
| |
M.K | pielikumā | |
| № 74952, Латышский язык, 12 класс Uzrakstīt ap 300-400v. teksta analīzi par fragmentu(pielikumā), atbildot uz jautājumiem: Ko var spriest par fragmentos tēlotajām personām vai personu grupām (vecums, etniskā, reliģiskā, lokālā un reģionālā piederība, profesija, sociālais slānis u.c.?) pēc to valodas lietojuma?
Vai fragmentos var nojaust tēlu lingvistisko attieksmi pret valodām vai to lietojumu noteiktās situācijās? Vai lietotajām valodām ir vienāds prestižs / statuss / vērtība?
Raksturo saziņas situāciju (formāla, neformāla, dalībnieku skaits, laiks, vieta, mērķis)! Kā tā ietekmē tēlu lietoto valodu?
Vai tēlu runā var identificēt pretnostatījumu savējo | | |
| |
žanka | Fragmentā tiek aprakstīts stāsts par situāciju klubā Essential, kur notiek Kraftwerk afterpārtija. Tēli, kas tiek minēti, ir Armīns un Florians Šnaiders no Kraftwerk grupas, kā arī krievu daiļavas. Personu vecums netiek minēts, bet no vārdiem var spriest, ka tēli ir pieaugušie. Etniskā vai reliģiskā piederība netiek minēta, bet tiek minēta profesija - mūziķi. Sociālais slānis varētu būt augsts, jo aprakstītie tēli ir pazīstami mūziķi, bet tas netiek precizēts.
Продолжение в файле. | |
| | № 74953, Латышский язык, 12 класс Lūdzu uzrakstiet teksta analīzi uz 300 - 400 vardiem, tekstā jaiekļauj atbildes uz norādītajiem jautājumiem. Pievienotajā failā ir teksts un zem teksta jautājumi. Būtu jauki, ja izpildītu lidz 27. martam pl. 07:00 | | |
| |
žanka | Roalds Dobrovenskis grāmata “Rainis un viņa brāļi” ir stāsts par trim brāļiem - Jāni, Raiņi un Aspaziju, kuri aug uz lauku mājām 19. gadsimta beigu Latvijā. Trešajā nodaļā, kas saucas “Jasmuiža”, autors mums stāsta par Jāni, kuru pamostoties no rīta jautājumi pārņem par to, vai viņš ir dzirdējis soļus istabā. Jāņa tēvs ienāk istabā dziedot un stāsta jokus, kas visu dienu turpinās ar mājīgu un pazīstamu atmosfēru.
Продолжение в файле. | |
|
|